Clevir

FAQ

Most frequent questions and answers for users

Tegenwoordig hebben werknemers via alle apparaten verbinding met internet. Traditionele werkplekoplossingen werken veelal op basis van oude technologieën die minder geschiktzijn, minder flexibel zijn en vooral veel duurder zijn. Clevir beschouwt de browser als een besturingssysteem en zo zijn wij in staat om een flexibele en zero footprint werkplekoplossing te bieden voor elk apparaat met een browser en internetverbinding.

De Clevir workspace stelt al uw applicatiet eenvoudig en centraal beschikbaar. uiteraard single-sign-on zowel voor web- als Windows-applicaties. Vervolgens maken we ook de niet windowsapplicaties beschikbaar in de browser, zonder installatie van een client (zoals bijvoorbeeld Citrix). Clevir ondersteund niet alleen uw eigen applicaties maar ook de applicaties van derden.

In uw persoonlijke dashboard  kunt u e-mail, documenten, contactpersonen en alle data (bestanden)  vanuit één centrale Workspace beheren en gebruiken.

Op deze manier verhogen we de gebruikerstevredenheid, verhogen we de productiviteit en verlagen we de beheerslast en de kosten.

Goed dat u de nieuwe mogelijkehden voor uw werkplek onderzoekt! Hieronder ziet u per functionaliteit van de Workspace welke licenties u nodig heeft.

Uiteraard denken we graag met u mee. Neem gerust contact met ons op.

Dit is onze vraag aan u! waar wilt u dat uw data staat? Clevir ondersteunt zowel Cloudstorage als lokale fileservers. De lokale fileservers kunnen bij u staan of bij onze partner. En ja in een Nederlands datacenter als u dat wilt. Onze partners hebben hier prima oplossingen voor en kunnen u het beste informeren.

Via ClevirDrive combineren we diverse databronnen. Een combinatie is dus zeer goed mogelijk. Voor uw gebruiker komen de verschillende databronnen overzichtelijk bij elkaar in ClevirDrive. Het uploaden van data of het verplaatsen van data tussen Lokale servers en Cloudstorage werkt met één simpele drag&drop!

Jazeker, dat kan! Door ClevirDrive aan OneDrive en/of SharePoint te koppelen, zijn uw bestanden altijd en overal beschikbaar.

De Clevir Workspace is volledig HTML-5 gebaseerd. Hierdoor is de Workspace beschikbaar op ieder device met een browser en een internetverbinding.

De Workspace is volledig responsive en past zich dus aan aan de scherm grote van het apparaat.

De Clevir Workspace is verkrijgbaar via onze partners. Zij kunnen u het beste informaren over de geweldige mogelijkheden van de Clevir Workspace, ClevirDrive en de Clevir gateway. 

Onze partners zijn getraind in het migreren van uw werkplekken naar de Celvir Workspace en zijn ook in staat u en uw medewerkers de juiste support te leveren.

Klik hier voor een overzicht van onze partners.

Ja, Clevir beschouwt haar Workspace als universele laag over al uw software. Het si daarbij niet van belang wie deze software aanbiedt, waar deze staat en of het een web gebaseerde applicatie is.

De basis is altijd Microsoft office365, vanuit hier biedt de Workspace direct live informatie zoals email, agenda, taken, contactpersonen en data (bestanden). Vervolgens koppelen we SaaS applicaties (webapplicaties) single sign on in de workspace.

Clevir biedt een API waardoor we ook live kunnen integreren met andere applicaties en RSS-feeds om zo het dashboard van de gebruiker zo compleet mogelijk te maken.

Windows applicaties (zogenoemde legacy applicaties) ontsluiten we via de Clevir Gateway. Op deze manier bieden we in de browser deze applicatie aan. De gateway integreert met Terminal Server, Citrix en de Clevir VDI.

FAQ - Partners

Most frequent questions and answers for Partners

Yes! The Workspace Portal is an HTML5 web portal and can be used with ANY web enabled applications or services. If there are non virtualized or legacy applications that you wish to have remote access to, then the Clevir Cloudify Engine, (or any other application virtualization engine with provisioning & brokering) is needed. The Clevir Cloudify engine can connect to those backend solutions via TS / MSTSC.

The branding of the workspace portal is change by altering and update the style sheet (CSS). You can also customize the stylesheet in the adminconsole.

Yes, the Workspace Portal is multi-tenant and branding is possible on every level.

If authorized, the end user can customize their personal settings by the following features of the Workspace:
– change the background
– add a picture or pictures (your logo)
– add personal applications

How do I get the mobile UI? The mobile UI is standard and does not require a separate url. Just open the url provided by your services provider on your device browser.

Is there a separate mobile for UI for the Clevir Workspace Portal? No, the Clevir Workspace Portal does not need a separate mobile app as it has a responsive design, which has been enhanced and optimized for mobile use.

All browsers who support HTML5 can be used for accessing the Workspace Portal. We prefer the Chrome browser.

Data Security is our number one prerequisite. The Clevir Workspace secures the connection with an SSL connection (Secure Socket Layer). Clevir secures the data by encrypting all data, using 2048 bit and 4096 bit encryption.  

The data is NOT stored on the device, this makes for an extremely secure and mobile solution. Data is stored using a file sharing mechanism either on premise (in the data center of the customer’s organization) or in the datacenter of the service provider (in the cloud), or a hybrid of both.

Your credentials will be stored in a Secure Password Store which will be attached to your Active Directory Profile.

The Clevir Ecosystem is a set of 3rd party services which can be easily integrated with the Clevir Portal and/or Cloudify Engine, to offer the end user a fully functional cloud workspace (e.g. Workspace, App Store, VOIP, Collaboration, MS Office applications) and a complete provisioning, brokering platform including Business Intelligence & Analytics, User Management, Application Life Cycle Management, billing for the service provider.